Es comunica als Srs. usuaris i usuàries que a partir del 3 de juliol de 2023 començarà a prestar-se el servei de transport a la demanda (TAD) dirigit a les Partides Rurals d’Alacant. Es tracta d’un sistema de transport sota demanda promogut per l’Ajuntament d’Alacant, inclòs en el nou contracte de transport urbà iniciat enguany, que donarà cobertura a les partides rurals de la ciutat d’Alacant i que permetrà els desplaçaments, mitjançant taxi compartit, entre les partides rurals i la ciutat mitjançant les següents línies TAD:
- TAD1. Alacant – Moralet
- TAD2. Alacant - La Canyada – Moralet – Villanueva – Alacant (Circular)
- TAD3. Alacant - La Alcoraya – Rebolledo
- TAD4. Alacant - Salar – Foncalent – Alacant
- TAD5. Alacant – Bacarot
- TAD6. Villafranqueza-Tàngel
Aquest servei va dirigit a tota la població, siga resident o no a la ciutat d’Alacant, únicament cal registrar-se en el sistema i donar-se d’alta com a usuari del servei per a poder fer ús del transport a demanda.
El registre es podrà realitzar a partir del dilluns 3 de juliol de manera telemàtica (web i app) o telefònicament a través del Call Center trucant al telèfon 965 313 667. Per a registrar-se serà necessari adjuntar una còpia d’un document d’identitat (DNI/NIE/passaport)
Una vegada realitzat el registre, per a poder començar a viatjar i abans de fer la primera reserva, s’ha d’abonar un primer import de 17,5 euros (Suport + Bono 10 TAD). El pagament podrà realitzar-se mitjançant targeta bancària o ingresse/transferència bancària.
Des d’aqueix moment, podran realitzar reserves aquells usuaris registrats majors d’edat. En el cas d’usuaris registrats que siguen menors no emancipats, la reserva haurà de realitzar-la el pare, mare o tutor legal del menor.
En formalitzar la reserva s’haurà d’indicar el dia, l’hora d’expedició, la parada d’origen i la de destinació, havent de realitzar-se amb la següent antelació mínima:
- Per a expedicions anteriors a les 8.00 hores, abans de les 20.00 hores del dia anterior.
- Entre les 8.00 i les 20.00 hores una hora abans, el mateix dia de l’expedició (2 hores abans en cas d’usuaris amb diversitat funcional o menors que necessiten dispositius de retenció).
- Les reserves per a expedicions posteriors a les 20.00 hores hauran de realitzar-se abans de les 19.00 hores del mateix dia del viatge.
Les tarifes aplicables en el TAD seran les mateixes que en la xarxa TAM. Per tant l’usuari podrà abonar el seu viatge:
- Pagant en efectiu. (en metàl·lic al taxista o consumint 1,45 € del seu Bo 10 TAD)
- Pagant amb targeta de crèdit. (1,45 €)
- Utilitzant el seu Bo multiviatge TAM en les mateixes condicions que en l’autobús o el tramvia.
En la web del grup Vectalia es pot consultar i ampliar tota la informació específica de les línies, així com de les condicions i característiques del servei. A més, es troben disponibles els accessos directes per a realitzar el registre web i la descàrrega de l’app.
Igualment, el servei d’atenció telefònica (965 313 667) estarà disponible en horari ininterromput de 7 del matí a 8 de la vesprada tots els dies de la setmana, inclosos els festius, amb la finalitat de poder oferir la màxima cobertura a tots els usuaris que requerisquen informació del servei o ajuda per a la gestió dels seus viatges.
Pot obtindre aquesta mateixa informació en el descargable adjunt.
