On vols anar?
On vols anar?
El teu origen
La teua destinació
El teu origen
La teua destinació

Accessibilitat per a tots

Amb l'objectiu d'oferir als nostres usuaris l'accessibilitat universal, Vectalia establix una sèrie de normes a tindre en compte en els següents casos.
Es pot accedir a l'autobús en una cadira de rodes tipus escúter?
Pot pujar a l'autobús una persona en cadira de rodes?
Què ha de tindre en compte una persona invident abans de viatjar?
Què ha de tindre en compte una persona que usa caminador?
Què s'ha de saber per a viatjar amb xiquets?
Quins embalums puc portar en pujar a l'autobús?
Es pot accedir a l'autobús en una cadira de rodes tipus escúter?

Ya está en vigor el protocolo que regula el acceso y utilización de los autobuses urbanos de Alicante a las personas con movilidad reducida que utilizan scooter.

 

PROCEDIMENT per a l’obtenció de la targeta acreditativa que permet l’accés i la utilització dels autobusos del servici públic municipal de transport urbà col·lectiu de viatgers d’Alacant a les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda que utilitzen cadires de rodes de propulsió elèctrica i direcció manual (Escúter). Els usuaris PMR que utilitzen Escúter per a desplaçar-se i que desitgen utilitzar l’autobús urbà d’Alacant hauran de sol·licitar la corresponent targeta acreditativa.

1. REQUISITS:
Possessió de la targeta acreditativa del grau de discapacitat amb un grau igual o superior al 33% i amb l’expressió “S” en l’apartat de “Mobilitat Reduïda”.
El (usuari/escúter) no ha d’excedir l’espai destinat en els autobusos al de les cadires de rodes i que puga subjectar-se amb el sistema de retenció existent en este.
El pes total (usuari/escúter) ha de ser inferior a 300 Kg., pes màxim que suporta la rampa d’accés a l’autobús.

 

2. SOL·LICITUD:
La sol·licitud de la targeta acreditativa per a l’accés a l’autobús emplenant l’imprés de sol·licitud juntament amb la següent documentació:
• Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat
• Fotografia en color actualitzada, en la qual figurarà en el revers el núm. de DNI.
• Targeta acreditativa del grau de discapacitat, amb l’expressió “S” en l’apartat de mobilitat reduïda.
• Fitxa tècnica de cadira de rodes tipus escúter.
• Fotografia de l’escúter.

 

3. LLOC DE PRESENTACIÓ I TRAMITACIÓ:
La sol·licitud juntament amb la documentació indicada, es presentarà en les oficines d’atenció al client del TAM, en la qual es durà a terme a tramitació per a l’obtenció de la targeta acreditativa.

Es comprovarà la documentació presentada i es verificarà que el conjunt (usuari/escúter) càpia en l’espai destinat en l’autobús per als col·lectius *PMR.
Es farà lliurament de la targeta acreditativa en la qual figuraran: les dades de la persona titular, inclosa fotografia, marca, model i núm. identificatiu de la cadira de rodes tipus escúter. A més, se li entregarà al titular un distintiu que haurà de col·locar en l’escúter i en el qual figurarà, el mateix núm. identificatiu que apareixerà en la targeta.

La targeta i el distintiu de la cadira s’entregaran a la persona titular en un termini màxim de cinc dies naturals, des de la presentació de la documentació completa en les oficines del TAM.

 

4. ACCÉS I SEGURETAT:
Les persones titulars de les targetes acreditatives hauran de presentar-la per a l’accés als autobusos urbans, a través de la porta central, fent ús de la rampa per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda.

Haurà d’accionar el fre i si és possible desconnectar la bateria del seu Escúter, i adoptar altres mesures necessàries de seguretat per a realitzar el viatge. Així mateix es col·locarà el cinturó de seguretat.

En el cas d’incompliment de les mesures de seguretat, el conductor i/o inspector, si és el cas, li indicarà que haurà d’abandonar l’autobús.

En el cas que no es complisca la normativa d’aplicació, especialment quant a les normes de seguretat, la persona titular de la targeta acreditativa serà responsable de qualsevol mal que es poguera produir en les persones i/o coses durant el viatge.

 

5. VIGÈNCIA DE LA TARGETA ACREDITATIVA:
La targeta acreditativa atorgada a les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda tindrà validesa mentres es mantinguen les condicions i requisits establits per a la seua concessió arreplegats en el protocol.

Sense perjuí de l’indicat, les targetes es renovaran cada cinc anys, mitjançant la presentació de la corresponent sol·licitud de renovació, sempre que no s’hagen modificat les condicions i/o requisits de la seua concessió.

Les persones titulars hauran de comunicar a l’Ajuntament d’Alacant qualsevol modificació de les condicions per les quals es va atorgar i qualsevol *alternación que es poguera produir en l’escúter, perquè es procedisca en conseqüència.

 

6. TARGETES TEMPORALS:
En el supòsit de persones usuàries que no disposen del certificat de discapacitat oficial, l’Ajuntament , amb caràcter excepcional podrà concedir autoritzacions temporals, per un període d’un any, a persones en situació de discapacitat temporal o incapacitat permanent de la seguretat social, amb mobilitat reduïda, prèvia presentació del corresponent certificat mèdic que acredite les limitacions en la mobilitat de la persona usuària, que haurà de comptar amb la validació de la inspecció dels servicis sanitaris competents, juntament amb la sol·licitud de certificació de discapacitat amb mobilitat reduïda.

Les persones titulars d’estar targetes temporals hauran d’observar i complir les normes d’accés, seguretat i utilització igualment establides.

 

7. AUTORITZACIÓ PER A VISITANTS:
Aquelles persones amb discapacitat i mobilitat reduïda que es desplacen en escúter, l’estada del qual a Alacant vaja a ser inferior a cinc dies naturals, podran desplaçar-se en els autobusos del servici urbà tramitant la corresponent autorització per a visitants. Les condicions d’accés i utilització seran, durant el període de la seua validesa les mateixes que les establides per a les persones titulars de targetes acreditatives permanents. Haurà de facilitar la mateixa documentació requerida per a targetes acreditatives permanents.

 

IMPRÉS DE SOL·LICITUD DE LA TARGETA

TRÍPTIC INFORMATIU

 

Pot pujar a l'autobús una persona en cadira de rodes?

 

 

 

 

Les persones en cadira de rodes poden viatjar amb nosaltres atenent les següents indicacions:

  • El 100% dels nostres autobusos estan equipats amb una rampa d’accés.
  • Per a accedir a l’autobús ha de fer-lo per la porta que tinga la corresponent rampa i esperar que el conductor dispose la rampa per a pujar al vehicle.
  • Per a viatjar en cadira de rodes és necessari situar-se en la zona destinada a este efecte, en sentit contrari a la marxa i amb el fre de la cadira accionat.
  • Per motius de seguretat, depenent del model de vehicle, podran viatjar una o dos cadires de rodes en cadascun dels nostres autobusos de servici metropolità (urbans i interurbans).
  • L’usuari en cadira de rodes haurà d’adquirir el teu bitllet o validar el títol de transport amb ajuda del teu acompanyant, de la resta d’usuaris, o, en última instància, amb la intervenció del conductor.

 

 

Què ha de tindre en compte una persona invident abans de viatjar?

 

Perro guía

 

Les persones invidents poden viatjar acompanyades dels seus gossos pigalls proveïts de cadena i identificació sanitària. Els gossos d’assistència estaran identificats com a tals en tot moment mitjançant la col·locació, en un lloc visible, del distintiu corresponent contemplat en l’annex de la Llei 1/1998 de 5 de maig de la Generalitat Valenciana. Estos gossos podran accedir a l’autobús sense necessitat de portar morrió.

Què ha de tindre en compte una persona que usa caminador?

 

 

Restricted ability

 

 

Pràcticament el 100% dels nostres vehicles estan adaptats i són accessibles. Quan l’autobús es deté en una parada bascula el pes cap a la porta per a reduir la distància de l’escaló.

Què s'ha de saber per a viatjar amb xiquets?

 

 

Newborn Infant legs and Feet Hanging out of Stroller

 

 

  • Quan viatgem amb xiquets haurem de prestar-los suficient atenció per a evitar que puguen lesionar-se per colps o caigudes.
  • Els carrets dels xiquets accediran per la porta davantera amb el carret de bebé adequadament plegat i amb el bebé en braços, a excepció d’aquells casos en els quals l’autobús dispose d’espai reservat per a cadira de rodes i es trobe disponible. En tals casos serà responsabilitat exclusiva de l’usuari l’adequada col·locació del carret i la protecció del bebé durant tot el trajecte. Hauran de col·locar-se en la plataforma amb les rodes frenades i recolzats en el respatler lumbar per a cadira de rodes, quedant en sentit contrari a la marxa. El bebé portarà l’arnés del carret cordat i ajustat.
  • Si l’autobús disposa de doble espai en la plataforma central, podran viatjar simultàniament una cadira de rodes i un carret de bebé o dos carrets de bebé. Sempre tindrà preferència la cadira de rodes.
  • Els carrets dobles podran accedir a l’autobús per la porta central sempre que el conductor, en funció del grau d’ocupació, així ho autoritze. Computarà com dos carros simples.
  • Els xiquets menors de quatre anys podran accedir gratuïtament al bus.
Quins embalums puc portar en pujar a l'autobús?

 

Ready for the trip

 

 

  • Podrà accedir-se a l’autobús amb embalums que no superen les mesures 100x60x25 cm o l’equivalent a 0,15m3.
  • Podrà accedir-se a l’autobús amb carrets de compra, maletes i bicicletes plegables la grandària de les quals siga equivalent a un equipatge de mà.
  • Serà possible accedir a l’autobús amb *transportines d’animals homologats de reduïda grandària sempre que no produïsquen molèsties per la seua olor o soroll o, en general, al confort dels restants viatgers.
  • No es podrà accedir amb aquells embalums que per les seues característiques tècniques, físiques, olor o altres circumstàncies pogueren causar molèsties a altres usuaris o perjudicar els sistemes operatius i de navegació incorporats a l’autobús.